JAVNI POZIV ZA VKLJUČITEV V POSTOPEK PRIDOBITVE CERTIFIKATA INVALIDOM PRIJAZNO
Vabimo vse ponudnike turističnih storitev, gostinskih storitev in ponudnike aktivnosti v prostoru preživljanja prostega časa (v nadaljevanju ponudniki storitev) s sedežem v Republiki Sloveniji, da se vključijo v postopek pridobitve certifikata Invalidom prijazno (v nadaljevanju Certifikat IP).
Število oseb z oviranostjo po celem svetu narašča. Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da se kar 1,3 milijarde ljudi sooča z oviranostjo, kar predstavlja 16% svetovnega prebivalstva (WHO, 2023). Med prebivalci Evropske unije je več kot 15 % invalidov, med prebivalci Slovenije pa okoli 12–13 %.
Z vidika dostopnosti je potrebno upoštevati, da invalidi niso enovita skupina. Opredeljeni so z različnimi funkcionalnimi omejitvami, ki so pogojene z različnimi vrstami invalidnosti: osebe z motnjo v duševnem razvoju, vidno, slušno in gibalno ovirani. Zaradi rasti števila starajočega se prebivalstva, je potrebno upoštevati tudi to skupino.
V letu 2010 je bil sprejet Zakon o izenačevanju možnosti invalidov (ZIMI), katerega namen je preprečevanje in odpravljanje diskriminacije invalidov. Cilj tega zakona je za invalide ustvarjati enake možnosti na vseh področjih življenja. Zakon predvideva primerno prilagoditev obstoječih objektov v javni rabi najkasneje v 15 letih po uveljavitvi tega zakona. Prehodni rok za ureditev ustrezne dostopnosti invalidnim osebam glede na zakon poteče v letu 2025.
Pridobitev certifikata je celosten postopek, ki pod blagovno znamko Invalidom prijazno združuje prizadevanja za razvijanje in implementiranje večje dostopnosti. Usposobljeni zunanji svetovalci v postopku pridobitve certifikata nudijo ponudnikom storitev izobraževanje ter svetovanje s priporočili za nadaljnji razvoj. Ključni namen certifikata je namreč zagotavljanje ustrezne dostopnosti v praksi in smotrna poraba sredstev namenjenih prilagoditvam.
ŠENT – Slovensko združenje za duševno zdravje, ki je lastnik blagovne znamke »Invalidom prijazno« je s pogodbo prenesel vse pravice, ki so povezane z uporabo certifikata »Invalidom prijazno« na PREMIKI – Zavod za svetovanje, promocijo in razvoj dostopnega turizma. Premiki so član ENAT – European Network for Accessible Tourism in prejemniki certifikata ENAT Code of Good Conduct, ki predstavlja znak zaveze turističnih podjetij in organizacij za njihova prizadevanja pri spodbujanju dostopnega turizma.
Ponudnik storitev lahko izbira med osnovnim, obnovitvenim in naprednim postopkom vključitve v postopek pridobitve certifikata IP. Glede na število in vrsto kriterijev, ki jih izpolnjuje, lahko ponudnik storitev, prejme bronasti, srebrni ali zlati certifikat IP.
Poziv je odprte narave, zato se prijave ponudnikov storitev zbirajo skozi celo leto.
Dokumentacija poziva z vključitev v postopek pridobitve certifikata Invalidom prijazno obsega naslednje dokumente:
– Javni poziv za vključitev v postopek pridobitve certifikata IP;
– Pravila in postopek za pridobitev in ohranitev certifikata Invalidom prijazno;
– Prijavnica 2023.
Dokumentacija poziva je na voljo na uradni spletni strani certifikata Invalidom prijazno (www.invalidom-prijazno.eu). Dokumentacijo je možno pridobiti tudi na naslovu Premiki – Zavod za svetovanje, promocijo in razvoj dostopnega turizma Ljubljana, Vojkova cesta 58, Ljubljana.
Kontaktna oseba:
Premiki
invalidom-prijazno@premiki.com;
+386 69 603 396
info@premiki.com
DIVETOUR
DIVETOUR
DIVETOUR
DIVETOUR
Digitalne kompetence in orodja za izboljšanje poklicnega izobraževanja
in izpopolnjevanja na področju turizma in dostopnosti
Projekt DIVETOUR, ki ga financira program Erasmus+, je usmerjen v poklicno izobraževanje in izpopolnjevanje (VET, Vocational Education and Training) s prednostnim ciljem ustvarjanja in preizkušanja inovativnih metodologij in orodij za usposabljanje kadra ali ponudnikov na trgu dela z namenom aktivnega in vključujočega sodelovanja, ki zadeva vse, ki se iz kakršnegakoli vidika ukvarjajo s turizmom, zlasti dostopnim turizmom.
Projekt nagovarja posameznike in organizacije iz različnih gospodarskih panog, področje poklicnega izobraževanja in izpopolnjevanja, trg dela ter področja za raziskave in razvoj. Projekt predvideva in ponuja izvedbo specifičnih orodij za učenje in preizkušanje inovativnih tehnologij v podjetjih, pa tudi orodja za spodbujanje dialoga med subjekti znotraj posameznih področij, med študenti ali gospodarski subjekti.
Natančneje, projekt predvideva izvedbo:
1) spletne platforme – Open Learning Community – prostor za dialog in soočenje med zagovorniki poklicnega izobraževanja in izpopolnjevanja, podjetji in stroko. Z izmenjavo izkušenj, aktiviranjem forumov in organiziranjem spletnih seminarjev bi se širila virtualna skupnost posameznikov in organizacij za promocijo in razvoj koncepta dostopnosti v turističnem sektorju, še posebej v tem obdobju in ob izzivih, ki jih je prinesel Covid 19.
2) Spletne aplikacije v obliki igre, za spodbujanje ozaveščenosti mladih o družbeni in gospodarski pomembnosti dostopnega turizma, kjer se igraje poučijo o priložnostih in izzivih dostopnega turizma ter strategijami za pomoč gostom s posebnimi potrebami.
3) Klepetalnice oz. pogovornega simulatorja (chatbot) za subjekte v turističnem sektorju z namenom interakcije z uporabniki izključno preko digitalnih naprav za izboljšanje kakovosti informacij in komunikacije glede vključenosti in dostopnosti.
Projektni partnerji:
Ponudnik poklicnega izobraževanja in usposabljanja Panevezys, center za usposabljanje na trgu dela, Litva
ENAT, Evropska mreža za dostopni turizem
Krovno združenje HOTREC hotelov, restavracij in kavarn, Belgija
Bluebook srl, agencija za komunikacijo, Italija
Zadružna kooperativa Incipit Consulting, Italija
Podjetje Wattajob srl, Italija.
Premiki – Zavod za svetovanje, promocijo in razvoj dostopnega turizma Ljubljana, Slovenija
Šola Eshob – Fundació Privada Escola De Restauració i Hostaleria de Barcelona, Španija.
Katalog je brezplačen in ga lahko najdete na povezavi:
Včeraj nas je obiskala Mojca Mavec iz oddaje Na lepše, kjer smo predstavili Premike, dostopni turizem, priročnik za vodenje oseb s posebnimi potrebami ter obiskali Vrhniko, kjer smo izpeljali vodenje oseb s posebnimi potrebami.
Hvala Mojci za povabilo in pa vodnici Andreji za profesionalno predstavitev Vrhnike!
Oddaja bo na voljo v petek 1.3. ob 21.25 na prvem programu RTV Slovenija.
Več o dogodku si lahko preberete tu:
V začetku decembra smo uspešno izpeljali prvo izobraževanje Turistično vodenje oseb s posebnimi potrebami, kjer smo predstavili Priročnik za vodenje oseb s posebnimi potrebami, ki je nastal znotraj mednarodnega projekta Elevator. Predavanje je bilo del četrtega modula usposabljanja za interpretacijo naravne in kulturne dediščine ter trajnostnega razvoja, ki ga organizira Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj, kot del projekta LENA, ki se izvaja v okviru EU programa Interreg za Podonavje.
Organizatorjem se lepo zahvaljujemo za povabilo in izjemno gostoljubje.
Več o dogodku si lahko preberete tu:
Premiki smo se udeležili dogodka Listine Raznolikosti in se s slavnostnim podpisom zavezali k nadaljnjemu uresničevanju načel raznolikosti pri našem delu.
Čestitke organizatorjem za zelo lepo izpeljan dogodek!
Več o dogodku si lahko preberete tu:
V zavodu Premiki smo v okviru mednarodnega projekta ELEVATOR in v sodelovanju s partnerji Kazuist, Tandem in Enat ustvarili poleg poročila in vodiča po dostopnem turizmu tudi Priročnik za turistično vodenje oseb s posebnimi potrebami. Priročnik je v prvi vrsti namenjen turističnim vodnikom, primeren pa je tudi za vse ostale turistične delavce, ki se pri svojem delu srečujejo z osebami s posebnimi potrebami.
Dokumente, ki smo jih ustvarili so na voljo na spodnjih povezavah.
Z velikim navdušenjem sporočamo, da je na voljo priročnik o izrazih v dostopnem turizmu, ki ga je v 35 jezikih izdala svetovno priznana založniška hiša Lonely Planet. Zelo smo veseli, da smo lahko sodelovali pri tako pomembnem projektu, saj smo s tem priročnikom še korak bližje k razumevanju dostopnega turizma. Primeren je za vse strokovne delavce v turizmu, predvsem pa za tiste, ki delajo direktno s strankami in se vsakodnevno srečujejo z dostopnostjo in ponudbo prilagojeno za osebe s posebnimi potrebami. Primeren je tudi za osebe s posebnimi potrebami na potovanju, saj tako lažje izrazijo svoje potrebe.
Priročnik je brezplačen in ga lahko najdete na spletni povezavi:
Ustvarjamo dostopno ponudbo, namenjeno ljudem s posebnimi potrebami, od katere imajo korist prav vsi.
Ves zaslužek vlagamo v razvoj lokalnega in trajnostno naravnanega dostopnega turizma. Z vsakim nakupom v naši agenciji k temu pripomorete tudi vi.
S sodelovanjem pri evropskih razvojnih projektih smo si na področju dostopnega turizma si pridobili veliko izkušenj, ki jih uporabljamo pri pripravi naše ponudbe.